Žádosti o podporu pro komodity odevzdané v roce 2020 je možno podat od 1. června do 30. června 2021, nebo do vyčerpání alokace.
Žádosti o poskytnutí podpory za komodity odevzdané v roce 2021 bude možné podávat od 3. ledna 2022. Celková alokace je navýšena na 40 mil. Kč.
Na co můžete dotaci získat
Dotace je určena na kompletní zpracování autovraků, respektive zpracování odpadů (komodit) z těchto autovraků v zařízeních k tomu určených s materiálovým nebo energetickým využitím, které byly odevzdané oprávněným zpracovatelům v roce 2020 a 2021.
Kdo může žádat
Právnické a fyzické osoby oprávněné k podnikání v oblasti nakládání s nebezpečnými odpady (autovraky).
Výše příspěvku
Je závislá na počtu autovraků převzatých ke zpracování v daném kalendářním roce, které jsou evidovány v MA ISOH a množství předaných odpadů (komodit) do zpracovatelských zařízení v kilogramech.
A. | B. | C. | |
Odpad (komodita) odevzdaný k využití | Typ využití | Množství odpadů (komodit) stanovené na jeden autovrak | Výše podpory za množství odpadů (komodit) dle sloupce B |
Pneumatiky | Materiálové | 20 kg | 200 Kč |
Sklo (lepené, zadní a boční) | Materiálové | 25 kg | 150 Kč |
Plasty | Materiálové,
energetické |
35kg* | 250 Kč |
Textilie | Materiálové, energetické | 20 kg | 150 Kč |
* Z každých odevzdaných 35 kg plastů je nutné odevzdat alespoň 15 kg k materiálovému využití. V případě, že nebude tato podmínka splněna, bude podpora úměrně snížena dle počtu zpracovaných autovraků, které splňují výše uvedené podmínky.
Termíny
- Žádost o poskytnutí podpory za komodity odevzdané v roce 2020 je možno v obnoveném příjmu podat od 1. června 2021 do 30. června 2021, nebo do vyčerpání alokace.
- Žádost o poskytnutí podpory za komodity odevzdané v roce 2021 je možno podat od 3. ledna 2022 do 31. března 2022, nebo do vyčerpání alokace.
Povinná publicita projektu
Příjemci podpory jsou povinni informovat o realizaci projektu prostřednictvím webových stránek žadatele. V případě, že žadatel webovými stránkami nedisponuje, je povinen informovat veřejnost formou plakátu o velikosti A3, který bude umístěn na vhodném, veřejně dostupném místě. Podklady pro výrobu plakátu budou žadateli na jeho žádost zpracovány Samostatným oddělením komunikace SFŽP ČR, e-mail: eva.stanglova@sfzp.cz.
Kontaktní osoby pro tuto Výzvu
-
Bc. Lucie Březinová, projektová manažerka, Odbor realizace Národních programů, tel: 267 994 619, 704 846 827, e-mail: lucie.brezinova@sfzp.cz
- Ing. Martin Novosád, vedoucí oddělení III, Odbor realizace Národních programů, tel.: 267 994 673, 731 499 044, e-mail: martin.novosad@sfzp.cz
Dokumenty ke stažení
- Text výzvy č. 13/2019 (stáhnout)
- Příloha č. 1 - Protokol o předání odpadu k materiálovému využití (stáhnout)
- Příloha č. 2 - Soupis předložených dokladů prokazujících předání odpadu k materiálovému nebo energetickému využití (stáhnout)
- Příloha č. 3 - Čestné prohlášení o podporu v režimu de minimis (stáhnout)
- Příloha č. 4 - Seznam závažných protiprávních jednání na úseku ochrany životního prostředí (stáhnout)
- Manuál pro žadatele - Jak podat žádost v AIS SFŽP ve výzvě 13/2019 (stáhnout)
- Kalkulačka pro stanovení výše podpory (stáhnout)